Doświadczenie naszych nauczycieli pozwoliło nam na wykształceniu własnej i skutecznej metody nauki j.angielskiego. Lekcje angielskiego towarzyszą naszym dzieciom w każdej aktywności przedszkolnej, tworząc w ten sposób tak samo naturalne środowisko jak przy nauce języka ojczystego.
Poniżej przedstawiamy zarys pracy z naszymi przedszkolakami.
Angielski w Świecie Odkrywców
W ramach nauki języka w przedszkolu są podejmowane następujące działania:
- codzienne zajęcia z języka angielskiego w każdej grupie,
- włączanie słownictwa, zwrotów z języka angielskiego w codzienne funkcjonowanie grupy (w szatni, w łazience, w sali, w ogrodzie),
- nauka wierszy, piosenek i wyliczanek w języku angielskim.
English Wednesdays – Angielskie środy, dodatkowo realizujemy:
- 30 min. English Songs – słuchanie, śpiewanie i pokazywanie znanych piosenek w języku angielskim,
- 30 min. English Books – poranne czytanie w języku angielskim,
- English Words – zapamiętywanie „5 słówek” z porannego czytania, które będziemy powtarzać przez cały dzień,
- 30 min. English Story – słuchania bajek w języku angielskim podczas relaksacji,
- English Project – realizowanie projektu z grupą (1-2 razy w miesiącu),· English Movie – aktywne oglądanie bajki, „Martha speaks”/ „George the monkey”.
Hello/ Hi/ Good morning – cześć/ dzień dobry
Goodbye/ bye-bye – do widzenia
See you tommorow – do zobaczenia jutro
Nice to see you – miło cię widzieć
Have a nice day – miłego dnia
Have a nice weekend – miłego weekendu
Put on your shoes, please – włóż buty
Put on your jacket, please – załóż kurtkę
Take off your shoes, please – zdejmij buty
Take off your jacket, please – zdejmij kurtkę
Wash your hands, please – umyj ręce
Dry your hands, please – wytrzyj ręce
Brush you teeth, please – umyj zęby
Go to the toilet, please – idź do toalety
How are you today? – Jak się dzisiaj masz?
Fine, thank you – dobrze, dziękuję
Here you are – proszę, masz
Thank you – dziękuję
You are welcome – nie ma za co
Sorry – przepraszam
That’s fine – nie ma za co
Sit down, please – usiądź
Stand up, please – wstań
Be quiet, please – bądźcie cicho
Attention please – proszę o uwagę
Silence please – proszę o ciszę
Come here, please – podejdź proszę
Colour it in -pokoloruj
Match – połącz
Look – popatrz
Look at the picture, please – popatrz na obrazek
Listen – posłuchaj
Listen to a song – posłuchaj piosenki
Say it loud,please – powiedz głośno
Repeat, plesae – powtórz
Repeat after me, please – powtórz za mną
Try again – spróbuj jeszcze raz
Sit on the carpet, please – usiądź na dywanie
Sit at the table, please – usiądź przy stole
Sit in the circle, please– usiądź w kole
Stand in rows, please – ustawcie się w rzędzie
Take your books – weźcie swoje książki
Cut it out, please – wytnij
Close your books, please – zamknijcie książki
Let’s sing – zaśpiewajmy
Good/ well done/good job – dobrze
Very good – bardzo dobrze
Excellent – świetnie
Time for breakfast – czas na śniadanie
Time for lunch – czas na obiad
Time for a snack – czas na podwieczorek
Time for rest – czas na leżakowanie
Would you like to have some more… – czy chciałbyś więcej…
Today we have… – dzisiaj mamy…
Enjoy your meal – smacznego
Dodatkowo nasze projekty to:
Cele projektu:
– dziecko potrafi opisać wydarzenia w których uczestniczy
– zna nazwy miesięcy i dni tygodnia
– potrafi nazwać rzeczy, wydarzenia i osoby, które napotyka w życiu przedszkolnym
Cel główny projektu:
Uwrażliwienie dzieci na język angielski poprzez osłuchanie się z nim oraz rozwijanie czytelnictwa poprzez zapoznanie z wybraną dziecięcą literaturą anglojęzyczną.
Cele szczegółowe:
• uatrakcyjnienie zajęć języka angielskiego w przedszkolu,
• poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola,
• motywowanie i budowanie pozytywnego stosunku do języka angielskiego,
• poznanie i utrwalanie podstawowych słów i zwrotów w języku angielskim dotyczących poszczególnych zakresów tematycznych,
• rozwijanie u dzieci i ich rodziców zainteresowania kulturą i dziecięcą literaturą anglojęzyczną.
Realizowane tematy:
- Wrzesień – „The very hungry Caterpillar” (dni tygodnia, owoce)
- Październik – „From head to toe” (zwierzęta, części ciała)
- Listopad – „The Tiny Seed” (pory roku, przyroda)
- Grudzień – „Dream Snow” (liczby, zwierzęta)
- Styczeń – „The mixed-up Chameleon” (kolory, przyroda, zwierzęta)
- Luty – „Chicka Chicka Boom Boom” (literki)
- Marzec – „Little boy with a big horn” (instrumenty muzyczne, przymiotniki)
- Kwiecień – „Giraffes can’t dance” (zwierzęta, tańce, uczucia)
- Maj – „Brown Bear, Brown Bear, what do you see?” (zwierzęta, kolory)
- Czerwiec – „Today is Monday” (dni tygodnia, jedzenie)
Opracowała: Marta Cielecka
Cele ogólne :
- Zapoznanie z angielskimi piosenkami
- Nauka wybranych słówek
- Ćwiczenie koordynacji słuchowo-ruchowej
- Umuzykalnienie w języku angielskim
- Doskonalenie słuchu
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie koncentracji
Realizowane tematy:
Wrzesień: The wheels on the bus (budowa autobusu) , If you’re happy (emocje)
Październik: Walking Walking ,We all fall down (poruszanie się)
Listopad: Freeze Dance ( party) ,Old MacDonald Had a Farm (wieś)
Grudzień: Jingle bells (atrakcje zimowe) ,I’m a litlle snowman (zima)
Styczeń: Twinkle, Twinkle Little Star (kosmos/niebo ) , Itsy Bitsy Spider (pogoda)
Luty: One little finger (liczebniki) , Follow me (gimnastyka)
Marzec : Hide and seek (zabawa) , Put on your shoes (ubrania)
Kwiecień : London Bridge Is Falling Down(angielski most/ budowa mostu) ,Head and Shoulders (części ciała)
Maj: Finger family( rodzina) , Paas the Beanbag (zabawa)Czerwiec :If you happy and you know it (emocje i części ciała), Do you like a broccoli ice cream ? (jedzenie)
Dowiedz się więcej o naszej ofercie pod linkiem: Oferta w Przedszkolu Językowym Świat Odkrywców.